נושא
ג'יי פי מורגן

קריסת SVB היא תזכורת למה שעלול להתרחש גם בישראל

למרות ותק של 40 שנה וסך פיקדונות הגדול מסך כל פיקדונות הציבור שמוחזקים בידי בנק הפועלים - בנק SVB קרס בתוך 48 שעות בלבד ● הקריסה, שנבעה בעיקר מאובדן אמון במערכת, היא תזכורת כואבת למה שעלול להתרחש גם כאן, יום אחרי שהמהפכה המשפטית תושלם

עוד 973 מילים
כל הזמן // יום ראשון, 12 במרץ 2023
מה שחשוב ומעניין עכשיו

דווקא ממשלת הימין הסכימה לקיים פסגה פוליטית עם הפלסטינים

בניגוד לקואליציות הקודמות וברקע המתיחות עם האמריקאים, דווקא ממשלת "הימין על מלא" הסכימה להשתתף בוועידה פוליטית בעקבה ולחתום על מסמך המכיר בהסכמי אוסלו ו"באפוטרופסות" של ירדן בירושלים ● השר לעניינים אזרחיים של הרשות הפלסטינית אומר לזמן ישראל כי הממשלה עדיין לא קיימה את ההבטחות שהושגו אך מציג את הפסגה כהישג לרשות הפלסטינית

עוד 1,695 מילים
אמיר בן-דוד

מה שווה הארכיאולוגיה אם אנחנו לא שולטים בה?

די היה בהודעה אחת של רשות העתיקות כדי שחרס קדום ועליו שרבוט מודרני יהפוך לכתובת היסטורית מרגשת. אכן טעות מביכה, אבל את הכוח הזה לברוא מציאות הפקידו כעת בידי מפלגת עליונות יהודית שלא מהססת לשנות את הכללים.

די היה בהודעה אחת של רשות העתיקות כדי שחרס קדום עם שרבוט מודרני יהפוך לכתובת היסטורית מרגשת. טעות מביכה, אבל הכוח לברוא מציאות הופקד בידי מפלגת עליונות יהודית שלא מהססת לשנות את הכללים

במסגרת הפינה "ממצא לכל חג" פרסמה השבוע רשות העתיקות ד"ש מדריווש, אביו של אחשוורוש. לפי ההודעה, בגן הלאומי לכיש נחשפה כתובת נדירה ועליה שמו של המלך הפרסי. הכתובת נחרטה  על חרס בן כ 2500 שנה בכתב ארמי קדום ולדברי החוקרים נראה היה שמדובר במעין ברקוד עתיק – פתק משלוח או קבלת סחורה.

ביום ששי בבוקר הודיעה רשות העתיקות כי מדובר בטעות. לפי ההודעה העדכנית, חוקרת זרה שהיא מהמומחים הבודדים בעולם בתעתיקים של השפה הארמית הקדומה השתתפה בחפירות בתל לכיש והדגימה לקבוצת תלמידים את חריטת הכתובת על חרס קדום. לאחר מכן השאירה את הממצא בתל – והשאר היסטוריה (של הארכיאולוגיה).

בראש ובראשונה חייבים להגיד כל הכבוד לרשות העתיקות שכגוף מקצועי מיהרה לתקן את הטעות שהפיצה. הבעת ההערכה אינה בבחינת מודה ועוזב ירוחם, היא חושפת איך נראה גוף מקצועי שמתייחס לידע שהוא מפיץ בחרדת קודש. נכון, טעות גדולה נעשתה, אבל יותר מהדאגה לשמה הטוב, דאגה הרשות לתקן את טעותה.

הדבר השני שניתן ללמוד מהמקרה הוא שתמיד יש להיות ביקורתי כלפי תיאוריות ארכיאולוגית ולקחת אותן בערבון מוגבל. ארכיאולוגיה היא מדע פרשני וגם החפירה המקצועית ביותר כרוכה בסופו של דבר בפרשנות של החופר. בכל הנוגע לממצא המדובר, הוא אפילו לא נמצא בחפירה מסודרת, לכן גם ערכו המדעי חלש יותר והוא היה צריך להדליק נורות אדומות אצל אנשי המקצוע.

תמיד יש להיות ביקורתי כלפי תיאוריות ארכיאולוגית ולקחת אותן בערבון מוגבל. ארכיאולוגיה היא מדע פרשני וגם החפירה המקצועית ביותר כרוכה בסופו של דבר בפרשנות של החופר

בעוד שהארכיאולוגים פועלים בשדה אקדמי תוסס, שבו תיאוריות שונות מתחרות זו בזו כל העת וכללי המשחק ידועים, עבור הציבור הרחב הופכות התיאוריות מהר מאד לאמת כשהן מפורסמות על ידי רשות העתיקות באמצעות התקשורת או הרשתות החברתיות. שם גם טמון כוחה העצום של רשות העתיקות – יכולתה ליצור תודעה היסטורית. נשק רב עוצמה שקוסם לפוליטיקאים. את הנשק הזה הפקידו בידי מפלגה שתומכת בעליונות יהודית.

כבר היום רשות העתיקות מוטה לטובת היסטוריה יהודית. עשרות שנים שבהן עמדו בראש הגוף המקצועי מנכ"לים שבאו ממערכת הביטחון והפוליטיקה ואינם ארכיאולוגים, עשו גם הן את שלהם. ביום שאחרי מהפכה משטרית שבה יוחלשו אנשי המקצוע עוד יותר, מקרה כמו זה עשוי להיות הכלל ולא טעות. הרי "מה שווה הארכיאולוגיה אם אנחנו לא שולטים בה?".

אין זה מופרך לחשוב שכמו ראש מפלגתו בן גביר שהפך את המשטרה לפוליטית, שר המורשת עמיחי אליהו מעוצמה יהודית יעמיק את המעורבות הפוליטית בעתיקות אפילו יותר מזו שקיימת היום, כדי לספר סיפור מסוים ולמחוק אחרים.

דווקא בימים אלה המקרה חושף כמה חשוב מקומם העצמאי והביקורתי של אנשי המקצוע. בעוד הממשלה החדשה מבקשת להקיף את הדרג הפוליטי ביס-מנים וקוראת לכך משילות, אנשי המקצוע הם אלה ששומרים על "האמת", והאינטרס הכללי הוא שעומד לנגד עיניהם ולא צרכיו הפוליטיים של השר.

אין זה מופרך לחשוב שכמו שבן גביר הפך את המשטרה לפוליטית, שר המורשת עמיחי אליהו מעוצמה יהודית יעמיק את המעורבות הפוליטית בעתיקות אף יותר מהקיימת היום, כדי לספר סיפור מסוים ולמחוק אחרים

לכן הפקדתה של רשות העתיקות בידי עוצמה יהודית היא מהלך מסוכן. מנגד, הצעד של רשות העתיקות שבו מיהרה לתקן את טעותה, מעיד כמה חשוב לחזק את אנשי המקצוע. במיוחד בימים אלה.

אורי ארליך הוא עיתונאי לשעבר, פעיל שמאל ודובר ארגון הארכיאולוגים "עמק שווה".

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 546 מילים

קריסת SVB היא תזכורת למה שעלול להתרחש גם בישראל

למרות ותק של 40 שנה וסך פיקדונות הגדול מסך כל פיקדונות הציבור שמוחזקים בידי בנק הפועלים - בנק SVB קרס בתוך 48 שעות בלבד ● הקריסה, שנבעה בעיקר מאובדן אמון במערכת, היא תזכורת כואבת למה שעלול להתרחש גם כאן, יום אחרי שהמהפכה המשפטית תושלם

עוד 973 מילים

נתניהו בביקורת על היועמ״שית: הממשלה אחראית על המשטרה

בן גביר ליועמ״שית: אל תייצגי את עמדתי בבג״ץ ● בן גביר סיכם עם הליכוד: דחייה של שבוע בלבד בקידום חוק החסינות ● ח״כ אופיר כץ בדיון בהצעת חוק הנבצרות: היועמ״שית חושבת שהיא השריף של המדינה ● ראשי אגף התקציבים לשעבר: חשש כבד לפגיעה ארוכת טווח במשק עקב המהפכה המשפטית ● ועדת חוקה דנה היום בבחירת שופטים; יאיר לפיד: החוק המסוכן ביותר ● יו״ר הוועדה רוטמן: מאוד לא אהבתי את מה שאמר הנשיא

עוד 24 עדכונים

למקרה שפיספסת

גורם בכיר בסביבת נתניהו טוען: ממשל ביידן מממן את המחאה

ראש הממשלה רותח על כולם: על האמריקאים, על המפגינים, על היועמ"שית, על הפרקליטות, על התקשורת ● המשבר הקשה ביותר שעובר על נתניהו כרגע הוא היחס של הממשל האמריקאי כלפיו ● ואילו בכל הקשור למהפכה המשפטית, אין לנתניהו שום כוונה לעצור: הימים הקרובים יוקדשו לביצור החוקים כך שבג"ץ לא יוכל לפסול אותם ● שלום ירושלמי מדווח מפמליית ראש הממשלה ברומא

עוד 793 מילים

בדומה לברקזיט, ההפיכה המשטרית היא טעות שאסור שתהיה

לבריטניה בשנות ה-2000 היו בעיות כמו בכל מקום אחר, אבל אלוהים, כמה שלונדון, בה התגוררתי רוב העשור ההוא, הייתה על פסגת העולם. העיר זינקה כמרכז פיננסי והתפקעה מרוב תחושה של עושר ותקווה ועשייה תרבותית תוך דהירה קדימה כל הזמן.

קצת כמו ישראל, אם כי גם לא ממש בדיוק, עד שפנתה להשמדה עצמית.

לבריטניה בשנות ה-2000 היו בעיות כמו בכל מקום אחר, אבל אלוהים, כמה שלונדון, בה התגוררתי רוב העשור ההוא, הייתה על פסגת העולם. קצת כמו ישראל, עד שפנתה להשמדה עצמית

השמרנים הבריטים עלו לשלטון ב-2010 כתוצאה של מחזור טבעי כלשהו, אחרי 13 שנות שלטון לייבור, שקדמו להן 18 שנות שלטון שמרני. הובחנו באותה תקופה נתונים מקרו-כלכליים שסיפקו טיעון לקיצוץ בהוצאות הממשלתיות, כמו שהשמרנים אוהבים. אבל בעיקר הייתה להם אובססיה אידיאולוגית לצנע, וגם תוכנית (שנידונה לכשלון מהיר ושחכה) בשם "החברה הגדולה" להעצמת יוזמות מקומיות על חשבון השלטון המרכזי.

כך החלה הדעיכה, והיא נכנסה להילוך גבוה כאשר השמרנים זכו כעבור כמה שנים ברוב מוחלט בפרלמנט, דבר שהפך את בעלי בריתם הליברל-דמוקרטים למיותרים ואת ראש הממשלה דיוויד קמרון לשבוי בידי הגרסאות המקומיות לבצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

כמעט כל הכלכלנים הרציניים, ובעצם רוב מי שהבינו כיצד בריטניה באמת מתנהלת, הזהירו כי הקמפיין לעזוב את האיחוד האירופי מבוסס על טענות ומספרים כוזבים. הם זעקו לשמיים שאם ה"ברקזיט" יקרה, המחיר יהיה כבד.

התגובה של הפופוליסטים הפזיזים בבריטניה הייתה כזו:

  • כמו התומכים היום בהפיכה המשטרית בארץ, הם התעקשו שהשינוי יביא תועלת (במקום הנזק הברור): יותר חופש, יותר דמוקרטיה, ואפילו (כן, כן) יותר עושר. למה לא?
  • כמו הימין הקיצוני בישראל היום, הם מלמלו על "משילות" במעין פניה מעודנת לגזענים. כך גרמו לבריטים שלא אהבו מהגרים מאפריקה ומהקריביים להצבע בעד בניית חומה בינם לבין אירופה הלבנה ברובה המכריע (במקום, נאמר, יציאה מה-COMMONWEALTH, ארגון המושבות לשעבר שמספק לאזרחיהם גישה נוחה יותר לבריטניה).
  • כמו הימין הקיצוני בישראל היום, הם טענו שיריביהם הם חברי אליטה המנותקת מה"עם" האמיתי, הריהו מלח הארץ.
  • וכמו הימין הקיצוני של ישראל היום, הם ביטלו בבוז את האזהרות. תומך ברקזיט הנלהב מייקל גוב ניסח זאת כך: "לעם נמאס ממומחים".

כמעט כל הכלכלנים הרציניים ורוב מי שהבינו כיצד בריטניה באמת מתנהלת, הזהירו כי הקמפיין לעזיבת האיחוד האירופי מבוסס על טענות כוזבות. הם זעקו שאם ה"ברקזיט" יקרה, המחיר יהיה כבד

העניין האחרון הוא זה שבימים אלה ממש נושך את הבריטים כולם בישבן.  מסתבר שהמומחים לא טעו. הליש"ט, הסחר, ההכנסות ממסים והתעסוקה כולם בצניחה, המומנטום הפיננסי של לונדון נשאב על ידי פריז וערים אחרות ביבשת הדחויה, ולפי הערכות מסוימות התמ"ג בבריטי כעת נמוך ב-10% ממה שהיה ללא הברקזיט. זו הסיבה שהמדפים ריקים מירקות ומדוע חולים מחכים כל היום לאמבולנס ושבועות למיטה בבית חולים.

הסקרים מראים שמפלגת הלייבור תזכה בניצחון אדיר בבחירות הבאות – למרות שבדיוק כמו המרכז-שמאל הישראלי, גם היא אשמה בפחדנות והשלמה עם טיפשות מכל הסוגים. חרטה על הברקזיט התפשטה לכשני שלישים מהציבור, שרוצה משאל עם חדש – מעין מועד ב' לקשי הבנה. אם בריטניה תחזור לאיחוד האירופי, זה יהיה בתור "האיש החולה של אירופה" שוב, עם הכובע ביד, אכול למהדרין.

מה שמביא אותנו למצב בישראל.

בדומה לפופוליסטים של בריטניה, הימין אולי שונא מומחים אבל מומחה בעצמו בתחום מרתק ממש – יש לו פוסט-דוקטורט בבלבול מצביעיו המסכנים עם סיבוך יתר, עיוות ההיסטוריה וחשבון מבולשט. אבל המצב לאישורו הוא פשוט למדי, ואפילו לא דורש בגרות: הממשלה רוצה שהקואליציה תמנה את השופטים ואז שאפילו את החלטות הבובות הללו אפשר יהיה לבטל חיש-קל בכנסת באמצעות "פסקת ההתגברות" – כלומר אפס מגבלות על מה שהקואליציה יכולה לעשות.

המומחים לא טעו. הליש"ט, הסחר, ההכנסות ממסים והתעסוקה – בצניחה. המומנטום הפיננסי של לונדון נשאב ע"י ערים אחרות, ולפי הערכות מסוימות התמ"ג בבריטי כעת נמוך ב-10% ממה שהיה ללא הברקזיט

אם הטירוף הזה יתקבל, הקואליציה תוכל לבטל בחירות עתידיות. או לשנות את  כללי המשחק כדי להבטיח ניצחון עתידי שלה. או לשלול זכות בחירה לכל קבוצה או יחיד שהיא רוצה. היא תוכל לזרוק לכלא את יריביה

לשאלה מה יבטיח, במצב כזה, לישראלים שהם לא ירמסו על ידי הממשלה, השיב סמוטריץ': "אני מבטיח". זאת, מאדם שכינה את עצמו "הומופוב גאה", ביכה את נוכחותן של נשים ערביות בחדר היולדות של אשתו, ומייחל למדינת הלכה.

השבוע הצטרף למתנגדים גם ד"ר מיכאל שראל, הכלכלן הראשי של פורום קהלת, ארגון ימני שסיפק לקושרים את הגושפנקה האינטלקטואלית (לכאורה). בנייר עמדה הוא הזהיר שהצעדים המתוכננים עלולים לפגוע בהפרדת הרשויות בישראל ובקיום של בחירות חופשיות באופן אשר יגרום "בטווח הבינוני גם פגיעה קשה בכלכלה". על זה באמת אומרים: שומו שמיים!

זה לא מנומס להעליב, אבל צריך להיות טיפש כדי להחשיב את מה שמוצע כדמוקרטיה. זה לא כזה עלבון, כי אין באמת כל כך הרבה טיפשים. המציאות חמורה יותר: רבים מהישראלים אינם דמוקרטים. הם כמהים לדוד המלך. בהעדר כזה, הם יסתפקו בפוטין ישראלי.

למרבה המזל, אני לא חושב שהם רוב, עדיין. מה שמביא אותנו לתוצאות המעשיות של ההפיכה המוצעת.

אם הטירוף הזה יתקבל, הקואליציה תוכל לבטל בחירות עתידיות. או לשנות את  כללי המשחק כדי להבטיח ניצחון עתידי שלה. או לשלול זכות בחירה לכל קבוצה או יחיד שהיא רוצה. היא תוכל לזרוק לכלא את יריביה

עד כה, כל שלוש סוכנויות דירוג האשראי הגדולות, מודי'ס, סטנדרד אנד פורס ופיץ', פרסמו אזהרות כי ה"רפורמות" עלולות להשפיע לרעה על ישראל. הממשלה – בעלבון אמיתי לאינטליגנציה של האזרחים – מנסה להציג את העובדה שזה עדיין לא קרה בפועל כהוכחה שאין בעיה.

מיליארדי דולרים עזבו ועוזבים את המדינה. בסמר, אחת מהבכירות בקרנות ההון סיכון בישראל, המליצה לחברות שלה לנהל בזהירות את החשיפה שלהן לשקל ולא לשמור את הכל בבנקים ישראלים.

החד-קרן הטכנולוגי Riskified הודיעה השבוע שהיא מוציאה מן הארץ את כל כספה, בהיקף של חצי מיליארד דולר, ומציעה רילוקיישן. כל יום מביא עוד מזה – וזה יתעצם אם הרפורמות יעברו, כי כל אדם סביר שמחזיק במזומן בישראל, כולל עבדכם הנאמן, יחשש מהגבלות על ההון, מביטול עצמאות הבנק המרכזי ואפילו מעיקול חשבונות.

תחושת השגשוג של מעמד הביניים הישראלי מתבססת במידה רבה על עוצמתו של השקל. זו הסיבה שהתמ"ג גבוה יותר מזה של רוב האיחוד האירופי – זו מתמטיקה של שערי חליפין. חוזקו של השקל מבוסס על ביקוש לשקל. אם המצב יימשך השקל ילך בעקבות הלירה הטורקית. עידן החופשות הזולות לאיי יוון יסתיים בקול בללייקה חלושה.

תוסיפו לזה את המרד הגובר בקרב קהילת הביטחון – מי שמתעלם ממכתב מחאה מכל ראשי חיל האוויר החיים, באמת לא מבין את מצבה של המדינה – וניתן לדמיין את המצב הביטחוני ביום שאחרי, ואת הפיתוי לאויבי ישראל.

תוסיפו את המרד הגובר בקרב קהילת הביטחון. מי שמתעלם ממכתב מחאה מכל ראשי חיל האוויר החיים, לא מבין את מצב המדינה. ניתן לדמיין את המצב הביטחוני ביום שאחרי ואת הפיתוי לאויבי ישראל

ציבור הבוחרים הוא רק מכלול של אנשים, ואנשים עושים טעויות. הברקזיט היה טעות איומה, וציבור הבוחרים שגרם לזה מבין היום, באופן קולקטיבי. כמו עם הפיכה המשטרית, זה לא היה צריך לקרות, והתוצאה החיובית היחידה תהיה פניית פרסה. אני מעריך שעם הברקזיט זה יקרה.

הצבעות בפרלמנט הן מצב יותר נשלט. צריך ואפשר לקוות שכל הצבעה נשקלת בחרדת קודש ומחשבה עמוקה – ועומדת לביקורת ציבורית לאומית. הברקזיט לא היה מאומץ על ידי הפרלמנט הבריטי (אלמלא משאל העם האומלל). הכנסת לא צריכה לאמץ את ההפיכה המשטרית.

לקואליציה של בנימין נתניהו יש 64 מתוך 120 מושבים בפרלמנט – רוב שאינו מבוסס על מנדט מסיבי של הציבור אלא על פילוגים מטופשים באופוזיציה שבזבזו 6% מהקולות בנובמבר. כדי שהפיכה תחסם, כל מה שנדרש זה ארבעה צדיקים בסדום של נתניהו.

יש לי הרגשה שהם יימצאו. איש אינו יודע אם זה יוביל לנפילת הממשלה, לבחירות חדשות או לפשרה מדכדכת – שבעצמה עלולה להיות מקור לבעיות חדשות.

אבל מה שמאוד ברור זה שאם הרפורמה אכן תעבור כפי שהיא, התוצאה תהיה מוצלחת בערך כמו הברקזיט, ובעצם הרבה פחות: בג"ץ יפסול את החבילה כסותרת את מגילת העצמאות, הקואליציה כנראה תתעלם, ונחזה במשבר חוקתי עם ממשלה פירומנית, זועמת, אנטי-ציונית ובלתי-לגיטימית.

אם הרפורמה תעבור, התוצאה תהיה מוצלחת פחות מהברקזיטף בג"ץ יפסול את החבילה כסותרת את מגילת העצמאות, הקואליציה כנראה תתעלם, ונחזה במשבר חוקתי עם ממשלה פירומנית ובלתי-לגיטימית

פשוט אסור שזה יקרה.

השאלה הגדולה יותר היא אוניברסלית – בעיה עולמית לכל דבר. לעם באמת נמאס ממומחים? מעובדות? מידע ומידע? נהדר. נראה אם כך איך הוא יסתדר עם עוני, אי-תפקוד וכאוס. כי אלה פירות הבורות והטמטום. .

דן פרי שירת כעורך ראשי של סוכנות אי-פי במזה"ת (מבסיסו בקהיר) לאחר תפקידים דומים באירופה, אפריקה והאיים הקריביים. שימש כיו"ר התאחדות עתונאי החוץ בישראל. איש היי טק ויזמות בעבר ובהווה. עקבו אחריו ב: https://twitter.com/perry_dan

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 1,252 מילים
עודכן לפני 4 שעות

תגובות אחרונות

זירת הבלוגים
הזמן שלך לומר את דעתך
הצטרפות

שבתאי על הדחת אשד: טעיתי בשיקול הדעת, בעיתוי ובדרך

בן גביר טען כי היועמ״שית מנהלת את שבתאי ואז נטש את הראיון באמצע ● אשד זכה למחיאות כפיים ממפגינים בת״א ● מובילי המאבק: בחמישי - יום החרפת ההתנגדות ● דיווח: נתניהו דחה את ההכרעה בנוגע להסדרת מאחז אביתר ופינוי חאן אל-אחמר לאחרי הרמדאן ● קרעי: הרצוג התיישר לשמאל בבוטות ● שוטרים הגיעו לביתו של עיתונאי הארץ לתשאלו על ציוץ שכתב

עוד 26 עדכונים
הזמן הירוק
הזמן הירוק
סיכום השבוע בסביבה

הממשלה מבקשת להשתלט גם על מערך התכנון והבנייה

משרד הפנים הפיץ במחטף תזכיר חוק שמעביר את השליטה במוסדות התכנון והבנייה לממשלה ● מגדלי הזכוכית בתל אביב מייצרים אפקט חממה וצולים את התושבים סביבם ● אין ראוי מפרופ' אביטל גזית לפרס ישראל לחקר מדעי הסביבה ● רפורמת מחירי התחב"צ נכנסת לתוקף לפני יותר מחצי שנה, ומשרד החינוך עדיין לא משלם החזר נסיעות בהתאם ● וקוביות המלח הן מחזה מרהיב בים המלח

עוד 1,964 מילים

ריאיון "אנחנו רוצים ליצור אפליקציית־על הומניטרית"

ילד הפלא שפיתח את אתר המעקב הראשון בעולם אחר התפשטות הקורונה הקים ארגון חדש ללא מטרות רווח – וחולם על אפליקציית סיוע בינלאומית ● הארגון קם אחרי שפיתח אתרים שסייעו לקורבנות רעידת האדמה בטורקיה ובסוריה – ולפליטי המלחמה באוקראינה ● בריאיון לזמן ישראל הוא אומר: מדובר ב"ארגז כלים למקרי חירום"

עוד 1,093 מילים

לבד על הקרח

הארכיון של רוןזמן ישראל נובר בארכיון של העיתונאי הוותיק רון מיברג ומפרסם מחדש מבחר מכתבותיו, שקריאה בהן היום מספקת פרספקטיבה איך ישראל הגיעה עד הלום ● והשבוע: מיברג מתלווה לשמעון פרס כשהוא חוזר לביקור בקריית שמונה, במה שנראה לידידים ואויבים כאחד כאקט של התאבדות

עוד 1,496 מילים

סעודיה מנרמלת יחסים - עם איראן, לא עם ישראל ● התקשורת הערבית חוגגת על המשבר החוקתי-פוליטי-חברתי בישראל ● ברקע המשבר הכלכלי: לבנון מאשרת להתנהל בדולרים ● עיתונאיות במצרים עומדות למשפט בגין חשיפת שחיתות במפלגת השלטון ● האופוזיציה בטורקיה התאחדה נגד ארדואן ● והשבוע ב־1978: פיגוע "אוטובוס הדמים" ● קסניה סבטלובה מסכמת שבוע במזה"ת

עוד 1,499 מילים

הקדוש הנאפוליטני

נאפולי קרובה לאליפות ראשונה – וזכייה בסקודטו השלישי בסך הכול – 33 שנה אחרי עידן מראדונה ● התושבים המקומיים כבר מתכוננים לחגיגה הגדולה ונושאים עיניים בתחינה לקדושי העיר ובראשם – כוכב הכדורגל הארגנטיני ● שאול אדר הגיע למשחק המשעמם מול לאציו כדי לגלות שוב כי אהבת הכדורגל בעיר הענייה חורגת מתחומי הארציות

עוד 3,359 מילים ו-1 תגובות

הרצוג ירד מהגדר

אמש, בנאומו התקיף ביותר עד כה בעניין ההפיכה המשטרית, מילה אחת לא נאמרה מפיו של הרצוג - וגם לא בנאומיו הקודמים: פשרה ● נדמה שזה המסר שנשיא המדינה מבקש להעביר לציבור הישראלי, ולנבחריו בכנסת: הידברות איננה חייבת להסתיים בפשרה, הסכמות לא חייבות בהכרח להוביל לוויתור על עקרונות ● הפתרון איננו משקף בהכרח משחק סכום אפס ● פרשנות

עוד 791 מילים

דיווח: 6 ניצבים מכהנים קוראים למפכ"ל להתפטר

גורם מדיני: "סעודיה פנתה לאיראן כשזיהתה חולשה אצלנו" ● עשרות הפגינו מחוץ לפגישת נתניהו ומלוני ברומא ● באופוזיציה תוקפים את חידוש היחסים בין איראן לסעודיה: "כשלון מסוכן" ● היועמ"שית הקפיאה את הדחת מפקד מחוז ת"א ● מח"א ביטל את השעייתו של אל"מ גלעד פלד ● הפיגוע בדיזנגוף: שניים מהפצועים במצב קשה מאוד, סכנה לחייו של אחד מהם

עוד 37 עדכונים

נתניהו לא עצר את ביקורו ברומא ואין לו שום כוונות לעצור את רפורמת לוין

נתניהו ישב עייף ומותש בבית הכנסת הספרדי ברומא ● הוא דיבר על אחדות וקרא אחים אנחנו ● ואז הגיעו הדיווחים על הפיגוע בדיזנגוף ● האירוע לא נעצר, הנואמים לא הפסיקו לדבר, ונתניהו נראה כמי שרק רוצה לקום ולברוח ● אבל הוא נשאר לסופ"ש עם אישתו כי "לא נכנעים לטרור" ● מבחינתו, זהו גם המצב בכל הקשור למהפכה המשפטית ● שלום ירושלמי מדווח מפמליית ראש הממשלה

עוד 751 מילים ו-1 תגובות
סגירה
בחזרה לכתבה