دومین میتاپ وردپرس تهران

دومين ميتاپ سال ٩٧ در روزه جمعه ١١ آبان ساعت ١٠ صبح با حضور تعدادى از توسعه‌دهندگان و كاربران وردپرس برگزار شد.

سعيد فرد آغازكننده دومين ميتاپ وردپرس بود .در صحبت‌هاى آغازين خود خبر برگزارى ميتاپ‌ها هر دو هفته يک بار تا پايان سال ٩٧ را داد و در ادامه اضافه كرد كه مشاركت و همكارى در ميتاپ‌ها زمينه‌ساز برگزارى وردکمپ ایران خواهد شد.

بعد از معرفى و آشنايى شركت‌كنندگان ميتاپ نوبت به ارائه  آقاى وحيد نامنى درباره امنيت وردپرس رسيد، بعد از یادآوری مباحثی از میتاپ قبلی از جمله: هکر‌ها به کجا حمله می‌کنند ؟ حتما باید سیستم عامل بروز باشد، حتما core ، plugin ، theme  بروزرسانی شود، افزونه‌ها و تم‌هایی که لازم نداریم را پاک کنیم، حتما بکاپ داشته باشیم، احراز هویت دو مرحله ای را فعال کنیم و موارد دیگر را توضیح داد و در ادامه توضیحاتش نرم افزاری به نام wp scan  را معرفی کرد و کارکرد آن و نحوه هک سایت‌های وردپرسی را توضیح داد.

در ادامه با نمایش  ويدئوهايى از هک کردن  سایت‌های وردپرس  نقاط ضعف سایت‌ها و هزاران راه که ما به آن فکر نمی‌کنیم ولی هکرها از آن استفاده می‌کنند اشاره کرد و ارائه خود را به پایان رساند.

در کارگاه گفتگو وب‌سایت میتاپ وردپرس توسط سعید فرد  معرفی شد که تقویم برگزاری میتاپ‌های بعدی، گزارش‌های میتاپ‌ها ، ویدیوها در آن قرار می‌گیرد و همینطور شرکت کننده‌ها می‌توانند از سایت میتاپ مقاله خودشان جهت ارائه و سخنرانی در میتاپ ارسال نمایند.

ادامه صحبت دوستان شرکت‌کننده به سمت فرهنگ‌سازی قانون کپی‌رایت در وردپرس سوق پیدا کرد و امید بر این است که این بستر‌های میتاپ زمینه‌ای برای همکاری بزرگ در زمینه فرهنگ‌سازی قانون کپی‌رایت و آگاهی همه کاربران و توسعه‌دهندگان وردپرس در این زمینه شود.

بخش نهایی میتاپ به موضوع نیروی کار که یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی میتاپ وردپرس است اختصاص داده شد، پرورش و معرفی نیرو‌های متخصص  و کارآمد در زمینه های تخصصی وردپرس نیاز بازار کار است که ما در میتاپ وردپرس تلاش می‌کنیم زمینه‌ای برای معرفی این نیروها به کارفرما را فراهم آوریم.

و در آخر رویداد این نوید داده شد که میتاپ در شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

گروه میتاپ وردپرس منتظر حضور پررنگ و هدفمند شما دوستان عزیز در میتاپ های بعدی هستند .

عکس دست جمعی در پایان دومین میتاپ وردپرس