איך שהתחלתי לשחק ב-The Taken King (להלן TTK) ונכנסתי למשימת הסיפור הראשונה של ההרחבה, ישר ידעתי שמשהו פה שונה. הדבר הראשון שמראים לך זה קטע מסרטון קצר שבו גוסט מתאר את החיפוש שלו אחריך לפני שהוא החייה אותך בתחילת המשחק. אין לזה שום קשר לעלילה של ההרחבה. מעבר לזה, אין לזה ממש קשר לעלילה הכללית של המשחק. זה סתם סרטון קצר שחושף אותך קצת לפן בעולם של דסטני שלא ממש מתייחסים אליו לרוב, ונותן קצת אישיות לגוסט.

בכלל, מבחינה סיפורית באנג'י עשו מעל ומעבר בהרחבה הזאת. הם שינו מקצה לקצה את הגישה שלהם ואת הדרך שלהם לספר את הסיפור. במקום קטעים מביכים שבהם לדמויות אין זמן להסביר למה אין להם זמן להסביר (עדיין עוברת בי צמרמורת כל פעם שאני חושב על הסצנה הזאת...) קיבלנו דיאלוגים שנונים בין קייד 6, אריס מורן, וזאואלה. קייד 6, שמדובב על ידי ניית'ן פיליון (Nathan Fillion) בכבודו ובעצמו, הוא הדמות שמלווה אותך לאורך כל הסיפור של TTK והוא עושה עבודה יוצאת מן הכלל.

http://www.fangirlthemag.com/wp-content/uploads/2015/09/NPC_Cayde-6_01.png

גם זאואלה ואריס מרגישים הרבה יותר משמעותיים מבעבר. בהרחבה הראשונה, The Dark Below, אריס תמיד הרגישה כמו המשוגע המקומי שמסתובב ומנבא נבואות זעם על ההייב ואף אחד לא מתייחס אליו. פה הם עדיין מתייחסים אליה כאילו היא משוגעת (ואם נאמר את האמת, היא די פסיכית) אבל זה מרגיש כאילו לוקחים אותה יותר ברצינות, והידע שלה על ההייב באמת עוזר לכם לאורך הדרך. הדבר היחיד שחבל לי עליו הוא שלא מצאו מקום בסיפור בשביל איקורה. גם השחקנית שמדובבת אותה (Gina Toress) היא מעולה והייתי ורצה לראות יותר ממנה.

לגבי התוכן של ההרחבה אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל. יש כל כך הרבה דברים לעשות עכשיו, יש לנו מזל גדול שבאנג'י הכינו ממשק שלם בשביל קווסטים עכשיו כי אם לא היה את זה באמת שהייתי אבוד.

קודם כל יש את המשימות של הסיפור. בהרחבה הזאת הוסיפו סוג חדש של אויבים שנקראים ה-Taken. הם בעצם אותם אויבים שתמיד נלחמנו בהם, אבל שונים בצורה כלשהי. לדוגמא הצלפים של ה-Fallen יכולים ליצור בועה כמו של טיטאנים כדי לתת מחסה ולרפא את לעצמם בזמן שהם צולפים בך. לעומת זאת הקפטנים שלהם קיבלו יכולת לזרוק עליכם כדור ענק של חושך שמעוור אתכם לזמן די ממושך אם הוא פוגע. והוא ענק, אז הוא פוגע. אה ומינוטאורים הם בלתי נראים. בקיצור, ה-Taken תוספת נחמדה לרשימת האויבים של המשחק, הם מאתגרים ומוסיפים עניין.

https://cdn1.vox-cdn.com/thumbor/EuUX567fL3nCkOVArlpJtcKg7js=/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/3811734/screenshot-hunter-1.0.jpg

המשימות עצמם גם נחמדות, כל משימה ממש הרגשתי שיש לי מטרה והבנתי למה אני עושה אותה. יש סיפור להרחבה ולא סתם שולחים אותך לכל מני מקומות במין הערה של "היי, באיזור הזה ראו Taken, לך תראה מה הקטע" כמו שהיה בהרחבות הקודמות.

בנוסף למשימות הסיפור יש רשימה ארוכה של קווסטים לעשות שמיועדים לקדם אותך מבחינת ציוד ברגע שאתה מגיע לרמה 40, שזו הרמה המקסימלית החדשה. יש הרבה מאוד קווסטים, נראה שכל אחד רוצה שתעשה בשבילו משהו בהרחבה הזאת, ועוד לא הגענו בכלל לשבועות של Iron Banner או Trials of Osiris. בין כל הקווסטים האלה יש גם לפחות 5 קווסטים שמעניקים לך נשקים אקזוטיים, חלקם אפילו מוחבאים די טוב במשימות ספציפיות או מאחורי דרישות וקווסטים אחרים.

http://blogs-images.forbes.com/insertcoin/files/2015/09/black-spindle2.jpg

ה-Black Spindle, גרסה אקזוטית ל-Black Hammer מההרחבה הראשונה. ניתן להשיג אותו רק במשימה מאוד ספציפית, במקום סודי.

אני אומר לפחות 5 קווסטים כי אלה הקווסטים שאני יודע עליהם. אני משחק במשחק הזה כבר כמה שבועות ואני עדיין מופתע מזה שאני ממשיך לגלות דברים חדשים. אני אפילו אגיד לכם שהתכוונתי לכתוב שיש לפחות 4, ואז גיליתי עוד אחד.

יש גם קווסט נוסף שנפתח עבור כל אחד שפותח את הקלאס השלישי שלו. לטיטאנים יש את ה-Sunbreaker שיכול לזמן פטיש אש ולזרוק אותו על כולם בסגנון ת'ור, לוורלוקים יש Stormcaller שמשתמש בברקים, והסופר שלו הופך אותו לפלפטין, ולהאנטרים יש את ה-Nightstalker שיכול ליצור קשת שקושרת את כל האויבים שקרובים לנקודת הפגיעה של החץ. הקלאסים החדשים אדירים, אבל הם מרגישים קצת חזקים מדי. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה ראיתי האנטר שמשתמש בקלאס שהוא לא Nightstalker, והאחרים רק משתמשים בקלאסים הישנים במצבים שממש צריך משהו ספציפי, כמו ההחייאה העצמית של הוורלוק או הבועה של הטיטאן.

בין אם אתם רודפים אחרי הקווסטים האקזוטיים או סתם מחפשים למצוא מה יש להרחבה להציע, אתם תבלו הרבה מאוד מהזמן שלכם בהרחבה החדשה בפטרולים על ה-Dreadnaught. האיזור החדש הוא מעולה, כמו בכל מקום בהרחבה, יש המון לעשות ועוד יותר לגלות. הלוואי ששאר איזורי הפטרול היו כלכך מלאים בסודות ובדברים לעשות. אי אפשר לספור על שתי ידיים את כמות הסודות שאפשר לגלות שם בזמן פטרול, ואני חושב שזה אחד הדברים החכמים ביותר שהם עשו בהרחבה הזאת.

עוד דבר שהוסיפו בהרחבה הוא ה-Court of Oryx. מדובר בעצם במקום שאפשר למצוא בפטרול על ה-Dreadnaught ושם אפשר להפעיל סוג של Public Event. האיוונטים מגיעים בשלוש רמות, ולכל רמה יש חפץ מסויים שאתה צריך כדי להפעיל אותו. אם אתה מצליח באיוונט החפץ נלקח ממך, אבל אם אתה נכשל אז הוא נשאר ואתה יכול לנסות שוב.

http://static.gosunoob.com/img/1/2015/09/destiny-taken-king-court-of-oryx-1024x576.jpg

ה-Court of Oryx הוא ממש כיפי, זה תמיד נחמד לראות קבוצה שמנסה לעשות שם איוונט רמה 3 ופשוט להצטרף אליהם. בנוסף זו גם דרך מעולה להשיג ציוד. מקבלים הרבה מאוד דברים מהאיוונטים האלה. הבעיה היחידה היא שמי שמקבל את כל הציוד זה זה שהפעיל את האיוונט, ולכל השאר יש רק סיכוי קטן לקבל משהו טוב, אם בכלל.

הדבר האחרון שיש לדבר עליו בהרחבה זה הרייד. כמובן שאני לא אספר יותר מדי מה יש שם, למקרה שיש מישהו שלא רוצה שיהרסו לו את החוויה הראשונית של רייד באורך 14 שעות. מה שאני כן אגיד זה שהרייד החדש דורש הרבה יותר קואורדינציה קבוצתית מהריידים הקודמים, ושהוא ממש טוב. אני כבר מת שיגיע ה-Hard Mode כדי לראות מה הרייד באמת יכול להציע מבחינת אתגר.

פסק הדין
ב-The Taken King יש כלכך הרבה תוכן חדש שתרגישו קצת אבודים, אבל בקטע טוב. אם פעילות אחת תימאס עליכם, או שהיא עדיין קשה מדי בשבילכם, תמיד יהיה לכם 3 דברים אחרים לעשות במקביל. העלילה לשם שינוי מרגישה משמעותית, גם בזכות והשחקנים המעולים שמדובבים את הדמויות וגם בגלל הדרך החדשה שבאנג'י מציגים את הסיפור. סה"כ, למרות שהמחיר של ההרחבה הוא כפול מהמחיר של ההרחבות הקודמות, שווה כל אגורה.